IPREV_logo_1.jpg

Interaktivní platforma podpory duševního zdraví a prevence rizikového chování (IPREV) je moderním nástrojem podpory preventivních pracovníků určený zejména školám a školským zařízením realizujícím komplexní preventivní programy a také externím poskytovatelům těchto programů. IPREV pomáhá efektivně stavět, řídit, kontrolovat a zlepšovat tyto programy. Platforma podporuje systémově ukotvenou prevenci a umožňuje propojovat školy s externími poskytovateli programů v místní komunitě a/nebo co nejblíže přirozenému prostředí dětí a dospívajících, samotných škol a na ně navazujících služeb podpory pro děti a rodiny.

Komu je určena tato platforma

Platforma IPREV je určena primárně pracovníkům v prevenci, tedy školním metodikům prevence, okresním a krajským metodikům a pracovníkům organizací a složek zabezpečujících prevenci pro školy. Dílčí části jsou určeny širší veřejnosti, rodičům a pečujícím osobám, úředníkům a dalším zájemcům.

Naše cíle

Naším cílem je prostřednictvím IPREV vytvořit uživatelsky přátelské prostředí kultivující preventivní aktivity pro děti a dospívající na českých školách tak, aby byly skutečně efektivní, ekonomicky dosažitelné a udržitelné, atraktivní pro cílové skupiny a současně bezpečné. IPREV maximalizuje princip decentralizovaného systému a klade důraz na komunitní princip preventivní práce zajištěné přímo v místní komunitě a/nebo co nejblíže přirozenému prostředí dětí a škol.

Doporučujeme

Rychlá cesta k tomu nejdůležitějšímu


Zapojené školy

2534

Počet poskytovatelů
zapojených do systému

21

Kalendář akcí

Workbook pro odbornice/odborníky pracující s rodiči

14. 9. 2025

Pracujete s rodiči anebo se s nimi setkáváte při své práci s rodinami? Ať už jste sociální pracovník/ice, psycholog/žka, adiktolog/žka, lékař/ka, lektor/ka, streetworker/ka, nebo organizujete komunitní život, nepřehlédněte novou příručku Family Well-Being for the Greater Good (Duševní zdraví v rodinách pro větší dobro). Nese podtitul "Vědecky podložená pracovní příručka pro lidi podporující rodiče" a vydalo ji Greater Good Science Center při University of California v Berkeley. 

Příručka je rozdělená na dvě části - v první jsou popsány klíčové faktory duševního zdraví v rodinách, včetně nejnovějších vědeckých zjištění o nich, a příklady aktivit, kterými je můžeme podporovat během individuální či skupinové práci s rodiči, či které můžeme rodiče naučit, aby je pak sami mohli praktikovat se svými dětmi. Druhá část tyto informace pak integruje v širších tématech jako Socioemoční vývoj, Sdílené rodičovství, Uzdravení a resilience, či Evaluace programů. 

Příručka je uživatelsky velmi příjemná, lze se v ní snadno orientovat a s pomocí překladatelských funkcí AI mohou i čeští odborníci/ice ve své praxi začít používat aktuální, odborné a vysoce relevantní informace pro svou práci s rodiči a rodinami.

workbook rodiče.jpg

Novela školského zákona a zákona o pedagogických pracovnících

15. 9. 2025

Novela školského zákona a zákona o pedagogických pracovnících (zákon č. 239/2025 Sb.) přináší řadu důležitých změn s postupnou účinností. Nově se zpřesňují požadavky na odbornou kvalifikaci asistentů pedagoga, zejména pro práci s žáky 1. ročníku a se speciálními vzdělávacími potřebami. Upravují se pravidla pro odklad školní docházkypředávání informací mezi školamizařazování dětí do přípravných tříd, a také termíny zápisu do MŠ. Od roku 2027 bude na 1. stupni ZŠ (v 1. a 2. ročníku) povinné slovní hodnocení místo známek. Nově se rovněž stanovují podmínky postupu žáka do vyššího ročníku, a to včetně výjimek nezávislých na prospěchu. Celý komentář k těmto změnám naleznete zde.

 

Novinka v legislativě.png