Prevence v JMK
Programy jsou zaměřené na rozvoj spolupráce, komunikace a respektu ve třídních kolektivech s přelivem do návazného programu zaměřující se na aktuální problematiku wellbeingu. Program je koncipován vždy pro jednu třídu, je interaktivní a od žáků je vyžadováno aktivní zapojení. Program by měl…
Programy jsou zaměřené na rozvoj spolupráce, komunikace a respektu ve třídních
kolektivech s přelivem do návazného programu zaměřující se na aktuální problematiku
wellbeingu. Program je koncipován vždy pro jednu třídu, je interaktivní a od žáků je
vyžadováno aktivní zapojení. Program by měl napomáhat rozvíjet žáky nejen osobnostně,
kognitivně a psychologicky ale hlavně sociálně vůči svému okolí, a to zejména právě v třídním
kolektivu.
Program vychází zejména z Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019–2027, Strategie Jihomoravského kraje pro oblast rizikového chování, závislostí a závislostního chování na období 2020–2028 a aktuálních dat Jihomoravského kraje o výskytu rizikového chování ve školním prostředí. Na základě výzkumů SEL (socio-emoční učení) se investice do programů zaměřených na komunikaci, spolupráci a řešení problémů ve třídních kolektivech vyplácí a vede ke snížení šikany a agrese mezi žáky, zvýšení duševní pohody a akademického výkonu, též ke zlepšení vztahů mezi žáky i žáky s učiteli a celkově k prevenci rizikového chování a zlepšení chování ve školním prostředí. Na základě těchto výzkumů se věnujeme primární prevenci na bázi rozvoje sociálních dovedností, které považujeme za klíčové jedná-li se o kolektiv mladých žáků.
Vzdělávací institut pro Moravu vznikl s cílem podpořit školy v každodenních výzvách spojených s fungováním celé organizace a nabídnout pedagogům i studentům smysluplné příležitosti k rozvoji jejich schopností a znalostí. Institut je postaven na bohatých zkušenostech a odborném zázemí a zaměřuje se na praktickou podporu vzdělávání, profesní růst pedagogů i posilování kompetencí žáků a studentů.