Standardy kvality ve vzdělávání

Standardy ve vzdělávání v prevenci nejsou jeden jednotný dokument, ale soubor očekávání a kritérií, které určují, co musí být splněno, aby byl vzdělávací proces v oblasti prevence kvalitní, odborný a bezpečný.

Shrnutí

Standardy ve vzdělávání 

  • Pomáhají zabezpečnovat kvalitní a bezpečnou prevenci.
  • Stanovují kompetence pro pracovnictvo.

Standardy ve vzdělávání

Standardy ve vzdělávání v prevenci určují kdo může program poskytovat, jaké kompetence má mít, jak má program vypadat, jaké metody jsou vhodné, jak chránit žáky a jak se hodnotí kvalita a efektivita. Jejich cílem je zajistit, aby vzdělávání bylo bezpečné, odborné, efektivní a eticky prováděné. Existují různé druhy standardú, například standardy odborných kompetencí poskytovatelů, standardy metod a forem výuky, standardy organizační, etické a další. Mezi zásadní mezinárodní standardy patří:

European Prevention Curriculum (EUPC)

  • Stanovuje kompetence poskytovatelů, zásady evidence-based prevence, standardy programů a vzdělávání. 

UNODC & WHO International Standards on Drug Use Prevention (2. vydání, 2018)

  • Jeden z nejdůležitějších globálních dokumentů určujících kvalitu prevence.

  • Obsahuje standardy vzdělávání, implementace programů, evaluace a kompetencí.

 

 

Upozornění na nové programy

Dostanete upozornění na nové preventivní programy pro školy i komunitu.

Kliknutím na "Přihlásit se" vyjadřujete souhlas s Podmínkami ochrany osobních údajů.

Upozornění na nové programy